Biuro Podróży

Poradnik turysty, co warto wiedzieć...

 

Odprawa na lotnisku

W celu skrócenia oczekiwania na odprawę, dokumenty podróżne wysyłamy drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany podczas zakładania rezerwacji.Klient jest zobowiązany do posiadania wydrukowanych dokumentów podróżnych i wraz z nimi musi wstawić się do stanowiska odpraw na 2 godziny przed wylotem.Bagaż niestandardowy Przewóz rowerów, desek surfingowych itp. stanowi bagaż ponadwymiarowy i musi być zgłoszony Organizatorowi przy rezerwacji. Obowiązuje wtedy dodatkowa opłata, zgodnie z taryfą wprowadzoną przez dane towarzystwo lotnicze. Przypominamy, iż usługa ta nie jest gwarantowana i może zdarzyć się, że uprzednio potwierdzona przez linię lotniczą, może zostać odrzucona w przypadku pełnego wyważenia luków bagażowych. Podczas transferu lotnisko / hotel / lotnisko Organizator nie gwarantuje przewozu sprzętu sportowego (typu deski surfingowe, kitesurfing, sprzęt nurkowy, golf itp.). Autokary, którymi wykonywane są transfery do poszczególnych hoteli nie są przystosowane do przewozu tych sprzętów, a jedynie do transferu turystów wraz z ich bagażem standardowym (walizka). W tej sytuacji należy wynająć inny środek transportu, który wykona ten transfer. Koszt podstawowego transferu nie zostanie zwrócony.

 

Wizy

Niektóre kraje znajdujące się w naszej ofercie objęte są obowiązkiem wizowym. Wizę turystyczną można zakupić na lotnisku przy wjeździe do danego kraju lub w ambasadzie. Szczegóły znajdują się w osobnych zakładkach dotyczących poszczególnych destynacji.

 

Transfer

Po przylocie i odebraniu bagażu podróżnego należy udać się do wyjścia z lotniska, gdzie oczekiwać będą nasi rezydenci z tablicami zawierającymi logo Touroperatora. Turyści zostaną skierowani do odpowiedniego autokaru i przewiezieni do hotelu. Podczas transferu rezydent udzieli informacji dotyczących daty i godziny spotkania oraz wręczy dokumenty zawierające podstawowe wiadomości o kraju pobytu wraz z kontaktem telefonicznym do rezydenta.

Opieka rezydenta

Przedstawicielem na miejscu jest polskojęzyczny rezydent. Zwyczajowo następnego dnia po przylocie organizuje on spotkanie informacyjne. Do rezydenta należy kierować wszystkie pytania, życzenia, zastrzeżenia lub uwagi. Za jego pośrednictwem można także kupić dodatkowe wycieczki. Z rezydentem można kontaktować się podczas dyżurów, a w pilnych przypadkach także telefonicznie. Przy recepcji hotelowej znajduje się tablica informacyjna, na której zamieszczane są ważne wiadomości przydatne podczas pobytu oraz informacje potwierdzające godziny transferu oraz wylotu do Polski, z którymi należy zapoznać się na dzień przed wylotem.

 

Zakwaterowanie

Wszystkie hotele znajdujące się w naszej ofercie wybiera

liśmy z dużą uwagą przy pomocy zagranicznych partnerów, kierując się ich doświadczeniem na lokalnym rynku. Przy każdym hotelu umieszczona jest ocena dokonana przez nasze biuro podróży. Mamy nadzieję, że informacja ta pomoże Państwu wybrać hotel, który będzie najlepiej odpowiadać Waszym wymaganiom i oczekiwaniom. Aby sprostać oczekiwaniom i potrzebom różnych klientów w naszej ofercie znajdują się hotele 2*, 3*, 4* i 5*.

 

Wyżywienie

Zgodnie z zawartą umową podczas pobytu nasi klienci otrzymują wyżywienie typu BB (same śniadania), HB (śniadania i obiadokolacje, napoje dodatkowo płatne), All Inclusive lub ultra All Inclusive. Generalnie w hotelach podawane są potrawy kuchni międzynarodowej wzbogaconej miejscowymi specjałami. Standard wyżywienia uzależniony jest od kategorii hotelu.

 

Plaża

Większość hoteli posiada plażę prywatną, udostępnioną zarówno swoim gościom, jak i mieszkańcom miasta. Leżaki i parasole dostępne są odpłatnie lub bezpłatnie, zgodnie z opisem obiektu zawartym w katalogu lub na www.eximtours.pl. Podane w opisach hoteli odległości od plaży są orientacyjne. Prosimy także pamiętać o kremach do opalania z wysokim filtrem, okularach przeciwsłonecznych oraz nakryciu głowy podczas przebywania na słońcu. Z

aoszczędzi to Państwu niepotrzebnych komplikacji podczas urlopu.

 

Wycieczki fakultatywne

W każdym kraju przygotowana została oferta wycieczek fakultatywnych, organizowanych przez lokalne biuro podróży. Szczegółowych informacji udziela rezydent na miejscu. Wszystkie wycieczki fakultatywne odbywają się pod warunkiem zebrania się minimalnej liczby uczestników, określonej indywidualnie dla każdej wycieczki.

 

Choroby i pomoc lekarska

Najczęściej pojawiającą się dolegliwością podczas dalekich podróży są infekcje żołądkowo-jelitowe spowodowane odmienną florą bakteryjną. Dlatego należy zaopatrzyć się w leki przeciwskurczowe, przeciwbiegunkowe i przeciwwymiotne. Zalecamy pić wodę tylko oryginalnie butelkowaną, należy unikać picia wody bieżącej z kranów. W przypadku potrzeby skorzystania z pomocy lekarskiej należy skontaktować się z naszym rezydentem, który zapewni kontakt z punktem opieki zdrowotnej. W przypadku doraźnej pomocy medycznej w placówce, która posiada umowę zawartą z Ubezpieczycielem, niezależnie od kosztu wizyty, Klient pokrywa daną kwotę osobiście na miejscu. Dopiero po powrocie z imprezy do kraju otrzymuje zwrot, na podstawie oryginałów rachunków (oraz druku „zgłoszenia szkody z ubezpieczenia kosztów leczenia” Europäische Reiseversicherung AG), pomniejszony o kwotę wkładu własnego w wysokości 25 EUR - Egipt i Tunezja, pozostałe kraje 100 EUR.